Guides
Vi har lavet en håndfuld guides med masser af forklaringer, gode råd og anbefalinger, der kan hjælpe dig med at få det bedste ud af din filmproduktion. Hvis du vil vide mere eller er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte os.
Bidrag til processen
Det er vigtigt for os at have et godt og konstruktivt samarbejde med dig for at kunne producere gode og meningsfulde film, der overholder de formelle rammer. Derfor har vi lavet en guide til, hvad du kan gøre for, at vi kommer i mål med projektet i rette tid og til det aftalte budget…
Læs mere
Skriv et godt brief
Når du skal igang med en filmproduktion, så start med at lave et grundigt brief, der klæder os bedst muligt på til at løse opgaven. Et godt brief er med til at inspirere, afgrænse og forventningsafstemme. Det sikrer, at vi forstår opgaven og at du får mest ud af dit budget…
Læs mere
Vælg påklædning til din filmoptagelse
Når du skal medvirke i en film, skal du tage tøj på, som du føler dig godt tilpas i og som udstråler det, der passer til filmens eller din rolles udtryk. Der er dog nogle ting, som du skal prøve at undgå, fordi det ikke egner så godt foran kameraet…
Læs mere
Brug det rigtige videoformat
Når du skal præsentere eller uploade din video, skal du altid overveje videoens format. For at præsentere videoen bedst muligt, skal formatet nemlig passe til den pågældende afspiller eller platform. Du skal både tage stilling til dimensioner og til kvalitet. Derudover skal du overveje, om videoen skal indeholde undertekster eller ej…
Læs mere
Vis din reklamefilm i TV eller biografen
At producere en reklamefilm og at få vist den på TV eller i biografen er to forskellige ting: Et produktionsselskab producerer reklamefilmen, og en TV-station eller distributør viser reklamen. Men ambitionsniveauet skal helst matche – hvis du fx investerer mange penge i produktionen, giver det ikke mening at spare på visningen. Og omvendt…
Læs mere
Forstå budgettet for din filmproduktion
Vi budgetlægger ud fra en fast timepris. Budgettet for din filmproduktion er derfor et estimat af, hvormange timer der skal til for at løse opgaven…
Læs mere
Bidrag til processen
Det er vigtigt for os at have et godt og konstruktivt samarbejde med dig for at kunne producere gode og meningsfulde film, der overholder de formelle rammer. Derfor har vi lavet en guide til, hvad du kan gøre for, at vi kommer i mål med projektet i rette tid og til det aftalte budget…
Læs mere
Skriv et godt brief
Når du skal igang med en filmproduktion, så start med at lave et grundigt brief, der klæder os bedst muligt på til at løse opgaven. Et godt brief er med til at inspirere, afgrænse og forventningsafstemme. Det sikrer, at vi forstår opgaven og at du får mest ud af dit budget….
Læs mere
Vælg påklædning til din filmoptagelse
Når du skal medvirke i en film, skal du tage tøj på, som du føler dig godt tilpas i og som udstråler det, der passer til filmens eller din rolles udtryk. Der er dog nogle ting, som du skal prøve at undgå, fordi det ikke egner så godt foran kameraet…
Læs mere
Brug det rigtige videoformat
Når du skal præsentere eller uploade din video, skal du overveje videoens format. For at præsentere videoen bedst muligt, skal formatet nemlig passe til den pågældende afspiller eller platform. Du skal både tage stilling til dimensioner og til kvalitet. Derudover skal du overveje, om videoen skal indeholde undertekster eller ej…
Læs mere
Vis din reklamefilm i TV eller biografen
At producere en reklamefilm og at få vist den på TV eller i biografen er to forskellige ting: Et produktionsselskab producerer reklamefilmen, og en TV-station eller distributør viser reklamen. Men ambitionsniveauet skal helst matche – hvis du fx investerer mange penge i produktionen, giver det ikke mening at spare på visningen. Og omvendt…
Læs mere
Forstå budgettet for din filmproduktion
Vi budgetlægger ud fra en fast timepris. Budgettet for din filmproduktion er derfor et estimat af, hvormange timer der skal til for at løse opgaven…
Læs mere
Bidrag til processen
Det er vigtigt for os at have et godt og konstruktivt samarbejde med dig for at kunne producere gode og meningsfulde film, der overholder de formelle rammer. Derfor har vi lavet en guide til, hvad du kan gøre for, at vi kommer i mål med projektet i rette tid og til det aftalte budget…
Læs mere
Skriv et godt brief
Når du skal igang med en filmproduktion, så start med at lave et grundigt brief, der klæder os bedst muligt på til at løse opgaven. Et godt brief er med til at inspirere, afgrænse og forventningsafstemme. Det sikrer, at vi forstår opgaven og at du får mest ud af dit budget…
Læs mere
Vælg påklædning til din filmoptagelse
Når du skal medvirke i en film, skal du tage tøj på, som du føler dig godt tilpas i og som udstråler det, der passer til filmens eller din rolles udtryk. Der er dog nogle ting, som du skal prøve at undgå, fordi det ikke egner så godt foran kameraet…
Læs mere
Brug det rigtige videoformat
Når du skal præsentere eller uploade din video, skal du altid overveje videoens format. For at præsentere videoen bedst muligt, skal formatet nemlig passe til den pågældende afspiller eller platform. Du skal både tage stilling til dimensioner og til kvalitet. Derudover skal du overveje, om videoen skal indeholde undertekster eller ej…
Læs mere
Vis din reklamefilm i TV eller biografen
At producere en reklamefilm og at få vist den på TV eller i biografen er to forskellige ting: Et produktionsselskab producerer reklamefilmen, og en TV-station eller distributør viser reklamen. Men ambitionsniveauet skal helst matche – hvis du fx investerer mange penge i produktionen, giver det ikke mening at spare på visningen. Og omvendt…
Læs mere
Forstå budgettet for din filmproduktion
Vi budgetlægger ud fra en fast timepris. Budgettet for din filmproduktion er derfor et estimat af, hvormange timer der skal til for at løse opgaven…
Læs mere