Priser
Vi laver film i alle prisklasser: Produktioner til under 10.000 kr., der er færdige samme eftermiddag, produktioner til hundrede tusinde kroner, der strækker sig over mange måneder og alt derimellem.
Den typiske produktion
Mange af vores film ligger i et prisspænd mellem 75-100 tusinde kroner og er gennemarbejdede kampagnefilm, animationsfilm eller TV-reklamer, hvor vi står for hele processen – fra idé, manus og storyboard, til optagelser, klip, design, animation, colorgrading og lyddesign. Sådan en produktion strækker sig for det meste over 2-3 måneder.
Vi laver dog også produktioner til både lavere og højere budgetter. Vi budgetlægger ud fra en fast timepris, og vi kan derfor nemmest sammensætte en løsning, hvis vi kender budgetrammen fra starten. Det handler nemlig om, hvormange timer vi kan bruge på de forskellige faser i produktionen.
Læs mere om hvordan vi sammensætter budgetter i vores guide til at forstå budgettet for din filmproduktion og se eksempler på priser i vores portfolio.
Prisniveau
Vores indtryk er, at vi prismæssigt ligger ca. midt i branchen. Du vil sagtens kunne finde folk, der tilbyder videoproduktioner billigere end vi gør, typisk one-man-bands, freelancere eller folk der producerer den samme skabelon-film, ligegyldigt hvem kunden er og hvilket formål filmen skal tjene.
Du kan også opleve at skulle betale det 4-dobbelte hos de store bureauer eller produktionsselskaber, hvor hele møllen skal sættes i sving, før der kommer noget ud i den anden ende.
Grunden til at du får meget kvalitet og engagement for pengene hos os, er dels fordi det sidste årtis teknologiske landvindinger har gjort det billigere at producere professionel video uden en startkapital på mange millioner. Og dels fordi vi ikke er sat i verden for at skrabe penge sammen til investorer. Vi er kun os selv, og vores økonomiske målsætning er ikke højere end at få lov til at leve af vores passion for film.
Transparente priser
Filmproduktion er en kreativ proces, hvor der kan ske uforudsete ting hen ad vejen, der kan føre til et skift i koncept eller strategi. Derfor laver vi som udgangspunkt ikke pakkepriser og slagtilbud, men budgetterer i stedet efter estimeret timeforbrug. Vi lægger derfor vægt på at have en tæt og transparent dialog med kunden under hele processen, hvor budget og plan løbende kan diskuteres og revideres – såfremt alle parter er indforstået.
Vi har helt konkret en timer kørende der registrerer præcis, hvor meget tid vi lægger i videoproduktionen. Vi foretrækker nemlig at bruge timerne på det kreative arbejde i stedet for på krav-specifikationer og administration. Det viser sig altid at være en fordel for både kunden og det færdige produkt.
Læs mere om hvordan vi sammensætter budgetter i vores guide til at forstå budgettet for din filmproduktion.
Kontakt
Hvad har filmene i vores portfolio kostet? Hvad vil dit projekt koste?Få et konkret tilbud på din produktion – eller sæt os ind i dine tanker, så vi kan give dig uforpligtende sparring på dine idéer.